Prace zaliczeniowe z każdego zakresu tematycznego

Nowe kryteria segmentacji

Poznanie cech i zrozumienie zachowań potencjalnych nabywców, które dają badania marketingowe umożliwia segmentację rynku. Dostosowanie oferty firmy do popytu i preferencji nabywców zakładane przez strategię segmentacji rynku przy działaniach wykorzystujących Interent jest dokładne, wręcz drobiazgowe. Stanowi pochodną precyzji w rozpoznawaniu zachowań jaką dają przedstawione wcześniej interaktywne badania marketingowe. O użytkownikach Internetu wiadomo w 1997 roku niewiele i prawdopodobnie potrzeba ich segmentacji wymusi powszechne gromadzenie wiadomości o nich. Brak takich danych staje się przeszkodą dla prowadzenia działań marketingowych. Powstaje jednak pytanie o cechy, które będą decydujące przy podziale internetowych odbiorców.

Uzależnienie korzystania z Internetu od rozwiązań technicznych tworzy nowe kryteria segmentacji. Istotny staje się czas i miejsce dostępu do sieci – należy rozróżnić użytkowników mogących włączyć się do sieci w dowolnym momencie, od tych którzy są znacznie ograniczani. Inaczej kreowana będzie oferta sklepu internetowego do osób mogących korzystać z Internetu w domu i na uczelni, gdzie czas jest z reguły limitowany. Używany sprzęt komputerowy – nawet ze szczegółami technicznymi, nieznanymi samemu użytkownikowi jak: szybkość komputera, szybkość transmisji z siecią – determinuje szybkość i rodzaj przesyłanych dokumentów, czy graficzne bogactwo promocji. Podział na użytkowników posiadających karty muzyczne i nie posiadających ich zadecyduje o wzbogaceniu prezentacji muzyką.

Kwestie posiadanego hardware i software będą szczególnie istotne przy marketingu przemysłowym i relacjach business-to-business. Rodzaj prezentowanych lub sprzedawanych siecią dokumentacji technicznych i skomplikowanego oprogramowania będzie musiał być dostosowany do indywidualnych konfiguracji sprzętowych i programowych odbiorców.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: