Prace zaliczeniowe z każdego zakresu tematycznego

Przedmiotem niniejszej analizy są dżinsy damskie firmy X, która przeprowadziła badania jakościowe wśród kobiet w wieku od 25 do 44 lat. Okazało się, że dopasowanie spodni do figury jest dla nich sprawą najistotniejszą. Respondentki narzekały na dyskomfort fizyczny związany z noszeniem dżinsów oraz na kłopoty ze znalezieniem odpowiedniej pary. Spodnie najczęściej były zbyt ciasne w niektórych miejscach i z pewnością nie krojono ich z myślą o kobietach, zwłaszcza tych o nieco bardziej zaokrąglonych figurach. Klientki poszukiwały spodni dopasowanych w talii i w biodrach, które jednocześnie nie krępowałyby ruchów. Trudności ze znalezieniem odpowiedniego modelu potwierdzał zaskakujący fakt, że kobiety musiały wypróbować średnio 16 par, zanim trafiły na tę właściwą. W rezultacie, zamiast urządzać osobne wyprawy, miały zwyczaj przymierzać dżinsy za każdym razem, gdy szły na zakupy. Jednak wśród trudności z dobraniem spodni marka X zdawała się korzystnie wyróżniać. Kobiety postrzegały ją jako produkt najlepiej dostosowany do damskiej figury – taki, który został zaprojektowany z myślą o ich potrzebach.

Badania ujawniły również, że kobiety nie mogą się doczekać chwili, gdy po powrocie z pracy albo przed wyjściem na miasto włożą swoje ulubione spodnie – pod warunkiem że są dobrze dopasowane i wygodne. Okazało się także, że respondentki z reguły klasyfikowały dżinsy według okazji, przy których je zakładały, a nie według marek. Niektóre zakładały je, gdy chciały świetnie wyglądać, inne kiedy pragnęły odpocząć po powrocie z pracy. Jeszcze inne traktowały je jako strój powszedni. Marka X wydawała się jedyną marką, która odpowiadała potrzebom każdej z tych grup. Docelowy rynek dla produktów firmy X stanowiły kobiety powyżej 25. roku życia, pewne siebie, pozbawione kompleksów konsumentki, które przy zakupach kierowały się głównie swoimi potrzebami. Odbiorcę odzieży X zdefiniować można jako kobietę, która nie potrzebuje do szczęścia jakiejś konkretnej marki czy też związanych z nią wartości. Ma poczucie własnej wartości i traktuje firmę X jako rozsądny, bezpieczny wybór – po prostu dobrą, solidną markę.

Ze względu na emocjonalną więź łączącą kobiety z ich dżinsami, przesłanie reklam nie mogło być czysto racjonalne. Należało zakomunikować faktyczną różnicę między marką X a innymi markami, uderzając przy tym w czułą strunę przez odwołanie się do prawdziwych sytuacji z życia kobiet.

Comments on: "Jakościowa ocena wartości dodanej dżinsów damskich firmy X- produkt" (1)

  1. Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: